چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 10 آبان 1400/ شماره 391
فروکش رقابت پ پ ها با کاهش سهمیه ها،ادامه کاهش آرام دلار نیمایی،دلار صرافی تغییر مسیر داد،ادامه ریزش قیمت های بازار،الزام تأیید خریداران محصولات واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت،صعود مجدد برنت به 84 دلار،بورس تهران مثبت شد

 فروکش رقابت پ پ ها با کاهش سهمیه ها
امروز مطابق معمول دوشنبه معاملات پ پ ها و پی وی سی در بورس کالا جریان داشت. با توجه به اینکه امروز سهمیه بسیاری از تولیدی ها کسر شده بود رقابت گروه های پ پ نیز دستشخوش تغییر شد و معاملات امروز نسبت به هفته گذشته با رقابتی کمتر صورت گرفت. در گروه پ پ نساجی که هفته پیش بین 1 تا 13 درصد رقابت شده بودند امروز بین قیمت پایه تا نهایتا 5 درصد معاملات صورت گرفت. در گروه پ پ شیمیایی نیز رقابت ها کمتر از هفته اول آبان بود. گروه پی وی سی نیز که به علت ناهماهنگی پذیرش عرضه های این مجتمع، همه عرضه های S65 به فردا سه‌شنبه موکول شد.

ادامه کاهش آرام دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 25 مهر تا دیروز 148 تومان کاهش پیدا کرده بود، امروز با اندکی اُفت، به 23 هزار و 246 تومان رسید. اختلاف میانگین هفتگی دلار نیماییِ نسبت به دلارِ قیمت های پایه‌ی دیروز، 3 تومان کاهش است. نکته مهم امروز دلار نیمایی عقب نشینی میانگین روزانه از 23.300 به کانال 23.200 تومان است.

دلار صرافی تغییر مسیر داد
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 220 تومان کاهش، 26 هزار و 631 تومان قیمتگذاری شد، امروز روند افزایشی گرفت و در مجموع با 191 تومان رشد تا ساعت 15.00، هر دلار آمریکا، 26 هزار و 822 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز نیز در محدوده 27 هزار و 640 تومان نوسان داشت.

ادامه ریزش قیمت های بازار 
قیمت های بازار امروز هم به روند کاهشی ادامه دادند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک فیلم بیشترین کاهش را داشتند و بین 300 تا 1300 تومان کاهش را ثبت کردند. در گروه پ پ نساجی mfi بالاها افزایشی و 500 تومان رُشد را رقم ردند و در مقابل mfi پایین ها 700 تا 1000 تومان ریزش داشتند. گروه پی وی سی ها نیز امروز 300 تومان کاهش پیدا کرد.

الزام تأیید خریداران محصولات واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت
خریداران محصولات نهایی تولید شده توسط واحدهای تولیدی باید خریدشان را در سامانه جامع تجارت تأیید کنند تا امکان تداوم خرید از بورس کالا فراهم شود. معاون امور بازرگانی وزارت صمت در نامه ای به رؤسای سازمان های صمت استان ها اعلام کرد: لازم است سازمان صمت استان به واحدهای تولیدی خریدار محصولات پتروشیمی از بورس کالا اطلاع رسانی کند که امکان تداوم خرید از بورس کالا نیازمند «فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت که به تأیید خریدار رسیده باشد» است. همین نامه دلیل کسر سهمیه تولیدکنندگان بوده و احتمال می رود، فردا هم تولیدکنندگان دیگری با این مشکل، مواجه شوند.

صعود مجدد برنت به 84 دلار
برنت که معاملات امروز را با عقب نشینی به 83 دلار آغاز کرده بود، مجددا به بالای 84 دلار صعود کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 84 دلار و 27 سنت.

بورس تهران مثبت شد
بورس تهران که از ابتدای هفته کاهشی بود امروز اما افزایشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 21 هزار و 115 واحد افزایش به 1 میلیون و 361 هزار رسید.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟